Selasa, 18 Jun 2013

Imbasan 2011 - Morimoto Ryutaro merokok

kita semua tahu apa yang telah terjadi pada Morimoto Ryutaro dan hal ini telah selesai.. Bagi mereka yang langsung tak tahu apa yang berlaku.. mari saya ceritakan apa yang berlaku..  mari kita imbas kembali apa yang berlaku...



*Morimoto Ryutaro*

Pada dua tahun lepas iaitu 2011.. Telah mengemparkan peminat JUMP dengan aksi panas dari Morimoto Ryutaro iaitu gambar beliau telah terpampar di sebuah majalah Jepun *maaf saya tak tahu majalah apa..* dengan aksi merokok.. *WOW! mengemparkan* gambar beliau yang seoleh-oleh lagak senyum didepan kamera seoleh-oleh perkara ini main-main. mungkin di negara barat perkara ini seperti tidak akan menjadi masalah buat mereka tetapi bukan untuk negara matahari terbit ini.. perbuatan beliau dianggap perkara yang memalukan dan sukar dimaafkan.. malahan perbuatan beliau juga telah melanggar peraturan yang ditetapkan oleh Johnny's Entertainment dan sekolah beliau.. beliau ditangkap gambar ini semasa umur beliau lingkungan 14 atau 15 tahun... beliau telah digantung dan dibuang atas perbuatan beliau itu.. 




Luahan hati saya:
sedih bila dapat tahu perkara ini.. kenapa perlu buang dia? kenapa perlu hukum dia seoleh-oleh perbuatan dia tiada maaf? walaupun saya bukan peminat dia tetapi bagi saya HEY! SAY! JUMP tidak akan lengkap tanpa dia... mereka tidak patut hukum dia macam tu.. sepatutnya dia di bimbing.. kita semua bukan tuhan.. kita semua pasti melakukan kesalahan..
saya tahu perkara ini sudah dua tahun berlalu dan saya masih yakin peristiwa ini akan meninggalkan bekas kepada penyokong dan peminat JUMP.. lebih-lebih lagi mereka yang sentiasa sayang pada setiap ahli JUMP termasuk saya... bagi saya HEY! SAY! JUMP tidak akan lengkap sempurna tanpa sepuluh ahli.. saya akan sokong dan kalau boleh saya nak dia kembali ke JUMP walaupun dia tidak terkenal seperti YAMADA RYOSUKE... saya harap sangat saya nampak dia tersenyum depan kamera semasa dia melakukan persembahan sebab saya nampak dia gembira setiap kali melakukan persembahan bersama kawan-kawannya diatas pentas... 
 Tetapi korang tak pelik ke dengan gambar-gambar yang saya dapat dari blog lain? gambar ni lain macam saya tengok seperti seoleh-olehnya sengaja disiarkan atau mungkin diedit... kejadian ini berlaku semasa ahli HEY! SAY! JUMP akan ada SUMMARY DOME 2011.. disebabkan peristiwa ini dia tidak melakukan persembahan dalam SUMMARY DOME 2011.. sedihnya.. agak-agak gambar ni betul ke? apa pendapat anda? adakah memang patut beliau di buang? atau sebaliknya?

Tiada ulasan: