Isnin, 3 Jun 2013

Biodata ahli Hey! Say! JUMP! part 1


selamat petang semua.. hari ni saya nak kongsi serba sedikit biodata ahli kumpulan Hey! Say! JUMP! saya akan perkenalkan ahli paling tua hingga ahli paling muda.. 


Yabu Kota
Ini artis yang paling saya suka!! 
*oh! Comelnya dia*
  • Nama: Yabu Kota (薮宏太)
  • Tarikh Lahir: Januari 31, 1990 (31-01-1990) (umur 23)
  • Tempat Lahir: Kanagawa, Japan
  • Ketinggian: 177.5 cm (5'10 ft) *kena dongaklah jawabnya kalau saya jumpa awak*
  • Berat: 54 kg *saya lagi berat dari awak*
  • Jenis darah: A *ala! jenis darah kita tak sama*
  • Status Johnny:
    • 2001-09-23: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Senior yang dikagumi: Domoto Koichi
  • Orang dikagumi: Johnny Depp
  • Warna kegemaran: Merah
  • Warna tidak digemari: Biru *apa?? itu warna kegemaran saya.. ala~* 
  • Makanan yang digemari: Nasi kari, Oden, Ikan rebus
  • Makanan yang tak disukai: Tomato, Timun *lah! saya suka timun*
  • Sukan yang digemari: Bola sepak
  • Subjek yang digemari: Bahasa Inggeris
  • Subjek lemah: Matematik
  • Haiwan yang disukai: Anak kucing yang baru lahir
  • Hobi: Mendengar muzik
  • Kumpulan Johnny & Associates:

Takaki Yuya
*comelnya dia senyum* 


  • Nama: Takaki Yuya (高木雄也)
  • Tarikh lahir: March 26, 1990 (26-03-1990) (umur 23) *tarikh lahir kita dekatlah!*
  • Tempat lahir: Osaka, Japan
  • Jenis darah: O  *eh?? jenis darah kita samalah!*
  • Ketinggian: 176 cm (5'10 ft) *alahai, kena dongak juga kalau nak tengok awak*
  • Berat: 62 kg *berat kita hampir sama tapi saya berat sedikit dari awak*
  • Status Johnny:
    • 2004-06-??: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Senior yang Dikagumi: Domoto Koichi, Akanishi Jin
  • Makanan kegemaran: Pizza, Nenas gratin
  • Makanan yang tidak digemari: Paseri *apa benda tu?*
  • Warna kegemaran: Oren
  • Kelemahan: Takut dengan pepijat dan merpati *alahai! kenapa perlu takut merpati pula?*
  • Kumpulan Johnny & Associates :

                                                                 Inoo Kei

*comelnya dia*
  • Nama: Inoo Kei (伊野尾慧)
  • Tarikh lahir: Jun 22, 1990 (22.06.1990) (umur 23)
  • Tempat lahir: Iruma, Saitama Prefecture, Japan
  • Jenis darah: A *oh! darah awak sama dengan darah kao-chan*
  • ketinggian: 174 cm (5'9 ft) *lah, tinggi juga awak ni*
  • Berat: 50 kg *ni kalau saya tolak awak.. memang awak jatuh*
  • Status Johnny:
    • 2001-09-23: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Senior yang dikagumi: Kimura TakuyaKAT-TUN,TOKIO, Yuto-chan, Kamenashi Kazuya.
  • Kelemahan: Pepijat
  • Tempat yang menawan: Tangan (tangannya cantik seperti perempuan) *fuyooo!*
  • Makanan kegemaran: nasi, Udon, Ramen
  • Benda yang berharga: Surat daripada peminat *lembutnya hati*
  • Jenis gadis yang Disukai: Comel, Baik hati, Pintar dan bertanggungjawab *saya kalah*
  • Bakat: Bola keranjang, Melukis, Guitar, Piano
  • Kumpulan Johnny & Associates :

                                                             Yaotome Hikaru

 
*gigi awak comel*


  • Nama: Yaotome Hikaru (八乙女光)
  • Tarikh Lahir: December 2, 1990 (02-12-1990) (umur 23)
  • Tempat Lahir: Sendai, Japan
  • Ketinggian: 173cm (5'8 ft) *la! Kei-chan lebih tinggi daripada awak rupanya*
  • Berat: 53kg *ringannya awak.. saya lagi berat*
  • Blood Type: O *wah! jenis darah kita samalah!*
  • Status Johnny:
    • 2002-12-01: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Warna kegemaran: Semua warna coklat, Putih, Hitam, Biru *saya pun suka warna hitam dan biru*
  • Warna yang tidak digemari: Ungu
  • Makanan Kegemaran: Wasabi (lagi pedas lagi bagus) *kalau begitu mari rasa masakkan "negeri sembilan" *
  • Subjek kegemaran: Kelas kesihatan (mengetahui tentang badan anda dan perkara-perkara setiap hari adalah penting)
  • Sebab menyertai Johnny: Dia rasa Kamenashi kazuya yang penari latar untuk KinKi Kids dekat sebuah konsert KinKi adalah hebat!
  • Senior yang dikagumi: Domoto Tsuyoshi, Kamenashi Kazuya, Ueda Tatsuya dan SMAP
  • Kumpulan Johnny & Associates:


                                                                   Arioka Daiki
*Comelnya!! boleh terkena kencing manis kalau tengok dia selalu*

  • Nama: Arioka Daiki (有岡 大貴)
  • Profesion: Singer, pelakon
  • Tarikh lahir: April 15, 1991 (15-04-1991) (umur 22)
  • Tempat lahir: Chiba Prefecture
  • Jenis darah: A *Ala! darah kita tak sama*
  • ketinggian: 164.5 cm (5'5 ft) *tak apa dai-chan awak tetap tinggi dari saya*
  • Berat: 50 kg *alahai ringannya*
  • Status Johnny:
    • 2003-06-02: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Kelemahan: Takut hantu *samalah kita*
  • Agensi: Johnny's Jimusho
  • Senior yang dikagumi: Katori Shingo
  • Bekas kumpulan: J.J. Express, Hey! Say! 7
  • Bakat: Bola sepak
  • Makanan kegemaran: Omelette (nasi pataya) *saya tak berapa suka omelette*
  • Makanan yang tak disukai: Tomato, Mayonis *hahaha! samalah kita*
  • Suka yang disukai: Bola sepak
  • Subjek Kegemaran: Bahasa Inggeris *kenapa perlu inggeris?? saya benci subjek tu*
  • Subjek yang tak disukai: Matematik *saya benci subjek ni sebab cikgu.. itu saja*
  • Cinta pandang pertama: Darjah 1 di sekolah rendah *kecil2 lagi dah gatal*

P/S: ini biodata yang saya dapat di wikipedia! kemungkinan biodata ini adalah biodata yang lama! kepada siapa yang ada biodata mereka yang baru.. boleh kongsikan pada blog ini.. samada bahasa Inggeris ataupun Bahasa Melayu ataupun Bahasa Indonesia.. saya akan kreditkan semuanya pada anda dan pemilik biodata itu.. jadi sila sertakan nama/link tersebut.. Terima kasih!


Tiada ulasan: