Isnin, 3 Jun 2013

Biodata ahli Hey! Say! JUMP! part 2

                                                           

                                                           Okamoto Keito
*bersinar betul senyuman dia*
  • Nama: Okamoto Keito (岡本圭人)
  • Tarikh Lahir: April 1, 1993 (01-04-1993) (umur 20)
  • Tempat Lahir: Chiba, Japan
  • Jenis Darah: O *yey! jenis darah kita sama*
  • Ketinggian: 175 cm (5'9 ft) *boleh tahan tinggi.. kena dongak juga saya kalau kita berjumpa*
  • Berat: 63 kg *wow! berat kita sipi-sipi sahaja*
  • Status Johnny:
    • 2006-10-??: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Latar belakang keluarga: Ayahnya bernama Okamoto Kenichi dan ayahnya bekas kumpulan rock Otokogumi, Manakala ibunya adalah model Nishi Katsue.
  • Instrumen: Guitar
  • Makanan kegemaran: Ayam Goreng, Ais krim dan Susu strawberi. *comelnya makanan yang awak suka*
  • Makanan yang tidak disukai: makanan laut, Bawang. *eh?? itu makanan kegemaran saya... kenapa tak makan makanan laut?? resdung ke??*
  • Masakkan kegemaran dirumah: Karbonara
  • Senior yang dihormati: Kimura Takuya, Taguchi Junnosuke
  • Tempat yang paling menarik: tahi lalat dibawah mata
  • Ciuman pertama: Tak pernah *ohh....*
  • Jenis perempuan yang disukai: Menarik, baik hati, melakukan perkara yang bebas, aman, jujur, asli,optimis,senyuman yang comel, tinggi, rambut ikal maya (coklat gelap, coklat dan hitam), rosak *ha??? rosak?? awak biar betul?* cara perempuan itu berpakaian: pum *apa benda tu?*, skirt-max bawah lutut dan suka handwarmers.
  • impian: untuk menjadi doktor *semoga impian awak terlaksana*
  • Kemungkinan meminta maaf: "saya tidak melakukan apa sehingga ingin 'meminta maaf sekarang' "... kerana saya akan sentiasa meminta maaf jika saya melakukan kesalahan. 
  • lagu kegemaran: Pikanchi Double by Arashi , Code by Nishikido Ryo
  • warna kegemaran: Biru *warna kegemaran kita sama*
  • Pengakuan cinta: kosong *Perghhhh!!! hati batu!*
  • Subjek kegemaran: Matematik *uwaaa~ kenapa perlu subjek itu?*
  • Tayangan tv yang diminati: Doraemon *saya lebih suka shin chan*
  • Keupayaan khas: melawak secara tidak sengaja *oh... spontan lah ni? cuba melawak dengan saya tengok.. menjadi tidak lawak spontan awak tu?*
  • Kumpulan Johnny & Associates:

                                                            Yamada ryosuke
*Alahai.. sweetnya muka awak*

  • Panggilan: Yama-chan, Yamada-kun, Ryo-chan
  • Nama: Yamada Ryosuke (山田涼介)
  • Tarikh lahir: May 9, 1993 (1993-05-09) (umur 20)
  • Tempat Lahir: Kanagawa, Japan
  • Jenis Darah: B *awak orang pertama yang saya nampak berdarah b dalam kumpulan ni*
  • Ketinggian: 165cm (5'5 ft) *tinggi saya kurang 10cm dari awak*
  • Berat: 54kg *walaupun awak ringan.. saya tetap tak dapat angkat awak*
  • Status Johnny:
    • 2004-08-12: Perlatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Keluarga: Ayah, mak, kakak, adik perempuan
  • Hobi: Memasak *fulamak.. femininnya*, memancing , baca manga *samalah kita*
  • senior yang dikagumi: Domoto KoichiTegoshi YuyaYamamoto Ryota
  • Lagu Hey! Say! JUMP yang digemari: "Ultra Music Power"
  • Favorite Johnny's Song: "Ai no Katamari" by Kinki Kids
  • Filem kegemaran: "Star wars "
  • Pelakon kegemaran: Ninomiya Kazunari and Morita Go
  • Drama kegemaran: Remote *haha.. kenapa perlu remote? atau itu sejenis drama bersiri?*
  • Makanan kegemaran: Strawberi, terung, daging *sedap sangat ke strawberi tu.. dahlah masam*
  • warna kegemaran: putih,oren dan biru *eh?? suka biru juga? wah! tak sangka*
  • Sukan kegemaran: bola sepak
  • Kelemahan: hantu, tempat gelap, kapal terbang dan banyak lagi *ceh! penakut*
  • Kumpulan Johnny & Associates:

                                                             Nakajima yuto
*saya suka pipinya...*

  • Nama: Nakajima Yuto (中島裕翔)
  • Panggilan: Yuto, Nakajima, Nakayan
  • Tarikh lahir: August 10, 1993 (1993-08-10) (umur 20)
  • Tempat lahir: Tokyo, Japan
  • Jenis darah: A *eh? awak juga berdarah A? ramai betul yang berdarah A.. senang ni kalau salah seorang kehilangan darah.. hehe*
  • Ketinggian: 178cm (5'10 ft) *wow! kalau saya duduk sebelah awak sebiji berjalan dengan adik awak sendiri*
  • Berat: 56kg *saya jauh lebih berat*
  • Status Johnny:
    • 2004-??-??: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Keluarga: Ayah, Mak, Adik lelaki Nakajima Raiya.
  • Senior yang disanjungi: Takizawa Hideaki
  • Manga kegemaran: Naruto, Arakawa Under the Bridge
  • Filem kegemaran: Star Wars dan Spiderman
  • Makanan kegemaran: Horse sashimi, Strawberi, daging, Mangga *awak pun suka strawberi?*
  • Lagu Hey! Say! JUMP yang paling disukai: "Ultra Music Power"
  • Lagu Johnny's yang disukai: "Seishun Amigo"
  • Sukan kegemaran: luncur ais *ajarlah saya macam mana nak meluncur ais*
  • Warna Kegemaran: Putih
  • Subjek kegemaran: Pendidikan Jasmani
  • Haiwan kegemaran: anjing *anjing????*
  • Kumpulan Johnny & Associates:
                                      Chinen yuri
*saya suka mata dan kening dia*
  • Nama: Chinen Yuri (知念侑李)
  • Panggilan: Chinen, Chii
  • Tarikh Lahir: November 30, 1993 (1993-11-30) (umur 20)
  • Tempat lahir: Hamamatsu City, Shizuoka Prefecture, Japan
  • Jenis darah: AB *ni seorang lagi yang ganjil jenis darahnya.. selepas yama-chan*
  • Ketinggian: 160cm (5'2 ft) *tak mengapa.. awak lebih tinggi dari saya tapi lebih 5 cm jelah*
  • Berat: 45kg *mak ai! Ringan betul.. mari datang rumah saya.. saya jamu awak makan banyak-banyak*
  • Status Johnny:
    • 2003-06-02: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
  • Keluarga: Ayah, Chinen Takashi (dapat gangsa dalam acara gimnastik olimpik), mak dan kakak.
  • Hobi: Menari (Jazz sejak beliau berumur tiga tahun) dan bola sepak.
  • Senior yang dikagumi: Ohno Satoshi
  • Lagu kegemaran: "Caramel Song" and "Hitomi no Naka no Galaxy" by Arashi
  • Drama kegemaran: Yukan Club
  • Anime kegemaran: Dr. Slump arale-chan *haha.. awak pun tengok cerita ni juga ke?*
  • Kartoon kegemaran: Tom and Jerry *saya tak minat tengok cerita ni*
  • Makanan kegemaran: Gyoza *menatang apa tu?* dan timun
  • Warna kegemaran: Merah jambu *fuyooooo~~ femininnya*
  • Kumpulan Johnny & Associates:

                                                               Morimoto ryutaro
*mata dia sepet tapi comel*
  • Nama: Morimoto Ryutaro (森本龍太郎)
  • Tarikh Lahir: April 6, 1995 (1995-04-06) (Umur 18)
  • Birthplace: Kanagawa Prefecture, Japan
  • Jenis darah: A *ohhhh... tak tau cakap apa lagi*
  • Ketinggian: 171 cm (5'7 ft) *tak sangka awak tinggi tu.. saya ingat awak ni rendah je..*
  • Berat: 58 kg *hahaha... awak jauh lebih berat dari yu-chan*
  • Shoe Size: 28 cm *kenapa?? nak tempah kasut tinggi ke?? hehe*
  • Status Johnny:
    • 2004-08-12: Pelatih
    • 2007-09-21: Ahli
    • 2011-06-28: Digantung *Sabar ya dengan peminat faniatik*
    • 2012-01-03: dibuang *Kami akan tunggu awak... tabahkan hati*
  • Senior yang dikagumi: Takizawa Hideaki
  • Kelemahan: Takut Gempa bumi dan Rumah hantu *Rumah hantu? saya tak akan masuk*
  • Hobi: Membaca Manga *samalah kita*
  • Jenis Gadis pilihan: Gembira dan tidak takut untuk menghadapi sebarang cabaran.
  • Makanan kegemaran: Spagheti, makanan bergoreng
  • Tidak suka: sayur-sayuran
  • Haiwan yang digemari: Hamster
  • Warna kegemaran: Kuning
  • Sukan kegemaran: bola lisut
  • Strong point: seorang yang bising atau riuh *mesti seronok dapat berkawan dengan awak*
  • Weak point: mempunyai ingatan yang lemah *samalah kita..*
  • Lagu kegemaran: "SHAKE" by SMAP
  • Rancang TV kegemaran: "Nakai Masahiro no Burakku Variety"
  • Movie kegemaran: "Hana Yori Dango" *saya pun suka cerita tu*
  • Kumpulan Johnny & Associates:



    
P/S: ini biodata yang saya dapat di wikipedia! kemungkinan biodata ini adalah biodata yang lama! kepada siapa yang ada biodata mereka yang baru.. boleh kongsikan pada blog ini.. samada bahasa Inggeris ataupun Bahasa Melayu ataupun Bahasa Indonesia.. saya akan kreditkan semuanya pada anda dan pemilik biodata itu.. jadi sila sertakan nama/link tersebut.. Terima kasih!

Tiada ulasan: