Jumaat, 6 September 2013

Myojo, Oktober 2013 Hey!Say!JUMP 50 Soalan (Bahasa Melayu)



Selamat pagi semua..image Beberapa hari lepas saya dah kongsikan gambar mereka.  Sekarang saya nak kongsikan ini pula...Letihlah juga sebab banyak sangat nak alihkan bahasa walaupun nampak sikit bila membaca..image Oleh sebab itu mari baca ramai-ramai. Selamat terhibur. .!image



Bahagian 1 (*A*) Soalan 1~12

image

Myojo 1310 JUMP_01



S1: Mana satu minuman kegemaran anda?

A.      Kopi. 
B.      Teh Hitam.
C.      Susu. 
D.      Teh Hijau.
E.       Jus Oren.

Yamada: D
Chinen: E
Yuto: C
Keito: B
Daiki: D
Takaki: D
Inoo: B
Yabu: B
Hikaru: A

Yamada: Ia juga sesuai dengan beras. Saya suka minuman biasa seperti air dan teh. Jika ia adalah teh, saya lebih suka teh jasmine berbanding teh hijau. Saya akan menambah ais batu dan minumnya dalam satu teguk!

Keito Apabila ia adalah teh hitam, saya tambah sesuatu macam susu dan lemon. Saya akan ubahnya mengikut citarasa saya♥. Terdapat pelbagai haruman dalam teh saya yang saya menikmati. Saya tertanya-tanya beberapa kali saya buat perkara tu termasuklah teh susu.


S2: Saiz apakah yang anda akan pesan di kedai kopi?
A.      S
B.      M
C.      L
D.     XL

Yamada: B
Chinen: B
Yuto: B
Keito: B
Daiki: B
Takaki: A
Inoo: A
Yabu: A
Hikaru: B

Chinen: S lebih kecil daripada M, sementara itu L lebih besar berbanding M. Oleh itu, saya fikir M adalah saiz standard! Itulah sebabnya saya pesan minuman saya saiz M pada akhirnya. (ketawa)

Inoo: Saya merasakan bahawa saiz M adalah sangat besar. Saya sentiasa mendapatkan kopi bersaiz S apabila saya betul-betul letih. Saiz S dan M adalah saiz yang terbaik~




S3: Apabila ada masa beristirehat di rumah, di mana akan menjadi pilihan?

A.      Ruang tamu
B.      Dapur
C.      Tab mandi
D.      BilikRoom
E.       Bilik mandi


Yamada: A
Chinen: D
Yuto: A
Keito: D
Daiki: A
Takaki: A
Inoo: E
Yabu: C
Hikaru: D

(P/S: Lorh! Inoo pilih bilik air?)

Yuto: Sama ada saya bermain di ruang tamu dengan anjing saya atau kami menonton beberapa DVD di sana. Ruang tamu saya ada sistem bunyi disekelilingnya semenjak ada tv besar dan suasananya amat menakjubkan.

Takaki: Ruang tamu biasa-biasa saja. Tak ada apa pun kecuali tv dan sofa. Mungkin tempat yang biasa saya lepak adalah sofa. Saya boleh tidur sana saja. Yang mengejutkan, saya tak mengunakan bilik saya langsung akhirnya (ketawa)


S4: Bila anda basahkan badan anda, bahagian mana satu akan dibasahkan dulu?

A.      Kepala
B.      Muka
C.      Lengan
D.      Kaki
E.       Leher

Yamada: A
Chinen: A
Yuto: E
Keito: A
Daiki: A
Takaki: A
Inoo: E
Yabu: A
Hikaru: A

Keito: Saya biasanya masa mandi, saya akan mendahului kepala. Jika saya terpaksa basahkan badan dulu, maka saya akan meletakkan syampu di kepala, kemudian mencuci badan saya sekali gus.... sudah tentu cara ini masuk akal. (ketawa)

Hikaru: Sudah semestinya bermula dengan kepala saya. Sebab jika saya basuh badan dulu sudah pasti syampu itu akan jatuh pada badan saya yang sudah pasti bersih itu. Ini tidak menyenangkan bahawa saya hanya merasakan bahawa cara saya adalah lebih baik. 



S5: Dimana anda nak cuba tinggal?

A.      Di laut
B.      Di gunung
C.      Di sungai
D.      Ditengah-tengah bandar

Yamada: A
Chinen: B
Yuto: A
Keito: A
Daiki: A
Takaki: A
Inoo: D
Yabu: D
Hikaru: B

Yamada: Jika saya dapat mendengar bunyi ombak setiap hari dalam hidup saya, maka saya berfikir bahawa cara itu terbaik untuk berehat ♪.Saya mendapat idea bahawa saya akan pergi berlayar dan dapat membuat barbeku pada musim panas. Ia betul-betul menyeronokkan?~

Inoo: Sebab dimana saya tinggal sekarang berdekatan dengan gunung, saya rindu untuk tinggal di tengah-tengah bandar. Disini ada banyak pokok besar-besar setiap kali saya lalu "Hiroo".Saya pasti ia adalah kehijauan itu telah ditinggalkan sejak masa lalu, jadi saya ingin mencuba tinggal di sana!


S6: Apakah kedudukan tidur anda?

A.      Terlentang.
B.      Menyiarap
C.      Mengiring ke kiri
D.      Mengiring ke kanan

Yamada: A
Chinen: B
Yuto: D
Keito: C
Daiki: A
Takaki: D
Inoo: B
Yabu: C
Hikaru: C

Chinen: Bila saya dapat tahu keesokan harinya adalah hari cuti saya, saya tidur sebanyak mana saya mahu dengan tidur terlentang. Tapi bila saya ada kerja, saya akan tidur menyiarap. Saat saya terdengar lonceng penggera berbunyi, sama seperti bendera pantai, saya bagun segera!

Keito: Saya fikir saya biasa mengiring ke kiri. Saya tak faham dengan diri saya bila saya tidur, tapi saya fikir ia adalah kedudukan yang terbaik. Walaupun saya ni liat nak bangun (ketawa). Tak kiralah berapa lama saya tidur saya seoleh-olehnya tak boleh bangun dengan segera pada waktu pagi...


S7: Apa yang ada pada anda yang paling banyak?

A.      T-shirt
B.      Seluar
C.      Topi
D.      Kasut
E.       Barang perhiasan

Yamada: B
Chinen: A
Yuto: D
Keito: A
Daiki: A
Takaki: A
Inoo: A
Yabu: A
Hikaru: D

Yuto: Saya juga pengumpul seluar jean, jadi saya ada se-tan seluar jean tapi, saya ada kasut sama jenis cuma warna berbeza. Sebab saya tak pernah terfikir nak buangnya, sekarang saya ada dalam 50 pasang, saya rasalah.

Hikaru: Saya cukup suka kasut sejak dulu lagi dan saya ada dalam 50 pasang sekarang. Saya pergi membeli belah dan tak membeli benda lain kecuali kasut. Saya ada pelbagai jenis kasut tetapi yang paling banyak high-top sneakers.



S8: Tangan mana yang anda guna bila menguna telefon bimbit?

A.      Tangan kanan
B.      Tangan kiri

C.      Dua-dua

Yamada: A
Chinen: A
Yuto: A
Keito: A
Daiki: A
Takaki: A
Inoo: A
Yabu: A
Hikaru: C

Takaki: Saya hanya mengunakan tangan kanan. Untuk di julang-julang kalinya, jika saya mengunakan telefon saya, akhirnya berakhir dengan panggilan telefon. Saya tak mengunakan sms. Bila saya sms saya hanya reply "yeah" atau "betul tu". Jadi tak perlu saya mengunakan dua-dua belah tangan saya.

(P/S: Saya cukup benci orang macam ni. (-____-) )

Inoo: Apa ya... Saya akan memegang telefon saya dengan tangan kanan saya dan hanya mengunakan ibu jari saya, saya akan menaip diatasnya. Saya mempunyai telefon pintar sekarang tapi dalam tempoh masa dimana saya mengunakan bukan telefon pintar, saya sentiasa mengunakan tangan kanan saya.




S9: Perisa apakah yang anda suka pada ramen?

A.      Kicap
B.      Miso
C.      Garam
D.      Lemak khinzir
E.       Dan Dan Men
(P/S: minyak bijan dan sos cili)

Yamada: B
Chinen: B
Yuto: C
Keito: D
Daiki: A
Takaki: D
Inoo: A
Yabu: D
Hikaru: D

Keito:
 (P/S: Kena potong. maaf! m(>___<)m )

Yabu: Saya suka ramen♥. Perisa yang paling saya suka ialah lemak khinzir! Saya pernah pilih pilihan D sebanyak 2 kali.  Juga, saya memesan secara berasingan. Untuk mengelakkan makan terlalu banyak, saya telah memutuskan untuk hanya pergi seminggu sekali.



S10: Apa yang anda akan pesan untuk sarapan?

A.      Nasi
B.      Roti
C.      Udon
D.      Bijirin
E.       Tak makan apa

Yamada: A
Chinen: A
Yuto: A
Keito: E
Daiki: B
Takaki: E
Inoo: A
Yabu: E
Hikaru: A

Takaki: Saya ok untuk makan selepas tengahari. Bukan itu saja, saya juga akan mengantuk selepas makan. Pada waktu pagi saya, saya cenderung untuk zon tenang sebab saya akan menonton tv atau mengemas bilik saya. Saya suka melakukan benda saya suka mengikut rentak saya sendiri.


Hikaru: Ia seperti saya tak pasti nak makan apa setiap pagi tetapi jika saya makan sesuatu sudah semestinya nasi untuk memberikan saya tenaga. Kadang-kadang banyak orang dari kawasan Tohoku. Mereka juga, mengulung Miso sehingga bena-benar nipis dan kemudian mereka mengorengnya menjadi "Miso nipis". Apabila ia berlaku ia akan membuatkan anda bahagia
♪.


S11: Musim apakah yang anda gemar?

A.      musim bunga
B.      musim panas
C.      musim luruh
D.      musim sejuk

Yamada: D
Chinen: D
Yuto: C
Keito: A
Daiki: B
Takaki: B
Inoo: C
Yabu: D
Hikaru: D

Yamada: Musim sejuk adalah masa bersuka-ria sebab anda boleh mula memakai pelbagai lapisan yang menjadikannya bergaya. Juga, masa untuk memakai skaf, saya suka tengok para-para gadis memakainya ♥. Sebaliknya, saya tak suka pada musim panas, musim panas terlalu sukar buat saya.

Daiki: Saya suka musim panas sebab ada acara seperti pesta musim panas dan bunga api. Ini juga bermaksud musim hujan dah berlalu, jadi awak akan terasa bebas! Bila saya tengok langit biru dan terang cahaya matahari, ini membuatkan awak terasa nak keluar dan lompat keluar♪.


S12: Jika semasa temu janji filem apa akan ditonton?

A.      Genre romantik
B.      Genre seram
C.      Genre Drama asasi manusia (maaf saya tak faham macam mana nak alihkan bahasa untuk ayat itu)
D.      Genre komedi
E.       Anime

Yamada: D
Chinen: B
Yuto: D
Keito: C
Daiki: C
Takaki: C
Inoo: B
Yabu: C
Hikaru: D
(P/S: nampak gayanya ramai yang memilih c.. apa yang seronoknya?image)

Yamada: Saya rasa ia lebih menyeronokkan bila menonton movie yang membolehkan kami berdua bergelak ketawa. Saya tak nak tengok filem romantik, sebab saya tak akan izinkan lelaki macho yang akan keluar dalam movie akan membuat hatinya berdebar-debar.  (kawaii ne~ cemburulah tu~image)

Daiki: Walaupun filem bunyinya tak kuat dan penuh dengan letupan, selagi ia meninggalkan kesan yang baik maka ia sesuatu yang ok. Saya suka filem yang meningalkan anda dalam keadan terperanjat dan terkejut pada akhirnya. Sesuatu yang akan anda katakan "Ehhh!"


Takaki: Ada satu sebab atau sebab-sebab yang lain saya memilih ini. Tetapi, saya nak menonton sesuatu yang serius. Saya akan menjemputnya untuk menonton filem di luar pada masa ini dengan mengatakan "Saya akan menonton ini, nak datang?".Jika dia kata tak berminat dengan filem tu, maka saya pergi menontonnya bersendirian.

Full credit to:
image Jumping Girl ~Eyka-chan~
image Come On A My House (Sumber asal)

image

P/S: Sekiranya anda mahukan entry mengenai ini. Sila kreditkan 100% kepada blog ini atau atas nama "JUMPING GIRL". Jangan sekali-sekali mengatakan pengalihan bahasa ini dilakukan oleh anda sekiranya anda hanya "copy paste" dari blog ini. Kerjasama anda sangat dihargai! Terima kasih.

Tiada ulasan: